تکنیک¬های تیتر نویسی و گزارش¬نویسی خبری
1402
- 01:52
- 9 فصل
- متوسط
- گواهینامه ندارد
80,000تومان
آنچه خواهید آموخت
- تیتر جوهره و روح خبر و ماندگارترین قسمت خبر در ذهن مخاطب استو باید خلاصه مهمترین مطلب خبر باشد.
- تیترنویسی یکی از فنی ترین ، حرفه ای ترین و در عین حال شیرین ترین کارهای تهیه خبر است . تیتر اگر اصولی و با علم به ویژگیهای مخاطب و متناسب با موضوع انتخاب شود می تواند بسیاری از مخاطبین بی تفاوت نشریات را نیز جذب کند. در موارد تحصیلی گاهی واژههای مقاله و گزارش با هم تداخل پیدا کرده یا بهجای یکدیگر استفاده میشوند. اما در تجارت، محیطهای علمی یا فنی و در محیط کار بیشتر به گزارش نیاز است. مقاله با بحث و استدلال سَر و کار دارد، در حالی که گزارش بر حقایق تمرکز میکند. اصولا گزارش یک سند مختصر و مفید است که برای هدف و مخاطبی خاص نوشته میشود، معمولا مشکل یا موقعیتی را تجزیه و تحلیل میکند و برای اقداماتی که در آینده باید صورت گیرند، توصیههایی ارائه میدهد. گزارش با واقعیتها سر و کار دارد، بنابراین باید شفاف و خوشساخت باشد.
محتوای درس
تعریف تیتر و ویژگی¬های آن
1 | تعریف تیتر و ویژگی¬های آن | تعریف تیتر و ویژگی¬های آن | 09:46 |
قواعد یک تیتر خوب و انواع آن
1 | قواعد یک تیتر خوب و انواع آن | قواعد یک تیتر خوب و انواع آن | 11:18 |
انواع تیتر از نظر محتوا
1 | انواع تیتر از نظر محتوا | انواع تیتر از نظر محتوا | 04:16 |
روش¬های تیتر نویسی
1 | روش¬های تیتر نویسی | روش¬های تیتر نویسی | 30:54 |
ارزش¬ها و عناصر خبری
1 | ارزش¬ها و عناصر خبری | ارزش¬ها و عناصر خبری | 12:06 |
تعریف گزارش
1 | تعریف گزارش | تعریف گزارش | 05:39 |
چگونگی تهیه یک گزارش
1 | چگونگی تهیه یک گزارش | چگونگی تهیه یک گزارش | 18:42 |
انواع گزارش و چگونگی نوشتن آن
گزارش¬های تحلیلی
1 | گزارش¬های تحلیلی | گزارش¬های تحلیلی | 09:49 |