خبرنویسی، خلاصه نویسی و ویراستاری خبری
1544
- 01:55
- 10 فصل
- متوسط
- گواهینامه ندارد
400,000تومان
آنچه خواهید آموخت
- روابط عمومی با برخورداری از دانش تخصصی و پایبندی به اصول حرفه ای و اخلاقی ضمن شناخت مسئولیتها و جایگاه خویش ، نیازها و منافع متقابلی را با مطبوعات (رسانه ها) مدنظر قرار داده و با استفاده از راهکارهای مناسب ارتباطی و پرهیز از انتظارات نامعقول و غیر منطقی سعی در ارائه اطلاعات و اخبار شفاف و درست از سازمان به منظور فراهم سازی شرایط توسعه یافتگی و رشد یکدیگردارند.
- بنیان روابط عمومی بر ارتباطات استوار است و ارتباط با رسانه از جمله محوری ترین حوزه های تخصصی روابط عمومی بشمار می رود . نگارش و نویسندگی پیش نیاز برقراری ارتباط هم سنگ و موثر و متقابل بین رسانه ها و روابط عمومی ها تلقی می گردد . رسانه ها مناسبترین فرصتها را برای ارتباط بین روابط عمومی با افکار عمومی فراهم می سازند هر چند که روابط عمومی ها باید از سایر امکانات برای انتقال اطلاعات ، اخبار و برنامه ها برای ارتباطات میان فردی و گروهی نیز بهره ببرند اما اثرگذاری و کارایی رسانه های جمعی و بخصوص مطبوعات بیشتر از سایر تکنیکها و وسایل ارتباط جمعی است.
محتوای درس
شخصیتهای اصلی فیلم روزنامه نگاری
1 | شخصیتهای اصلی فیلم روزنامه نگاری | شخصیتهای اصلی فیلم روزنامه نگاری | 12:26 |
مفاهیم اساسی و تقسیم بندی در خبرنویسی
1 | مفاهیم اساسی و تقسیم بندی در خبرنویسی | مفاهیم اساسی و تقسیم بندی در خبرنویسی | 06:06 |
ارزش خبری
1 | ارزش خبری | ارزش خبری | 14:35 |
عناصر خبری
1 | عناصر خبری | عناصر خبری | 06:37 |
سبک های خبر نویسی
1 | سبک های خبر نویسی | سبک های خبر نویسی | 11:58 |
پیشینه خبر
1 | پیشینه خبر | پیشینه خبر | 05:42 |
لید چیست
1 | لید چیست | لید چیست | 16:26 |
لیدها از نظر محتوا
1 | لیدها از نظر محتوا | لیدها از نظر محتوا | 08:55 |
خلاصه نویسی در خبرنویسی
1 | خلاصه نویسی در خبرنویسی | خلاصه نویسی در خبرنویسی | 06:53 |
انواع لید
1 | انواع لید | انواع لید | 12:26 |